Kāpēc tika izveidots vienots numurs?

Par nepieciešamību visā Eiropā ieviest vienotu numuru ārkārtas notikumiem sāka spriest jau 20.gadsimta 80.gados. Tam par iemeslu kļuva strauja tūristu, kā arī biznesa un mācību braucienu skaita palielināšanās Eiropas valstīs.

Lai palielinātu ceļotāju drošību un nepieciešamības gadījumā cilvēkiem būtu vienkāršāk izsaukt vajadzīgo dienestu, tika izveidots Eiropas vienotais numurs 112 ārkārtas notikumiem. 

Eiropas Kopienas padome 1991.gadā pieņēma lēmumu par Eiropas vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 ieviešanu līdz ar to Eiropas Savienības dalībvalstīm ir jānodrošina šī numura darbība.

Eiropas vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu numurs 112 darbojas ne tikai Eiropas Savienības dalībvalstīs, bet arī citur - Islandē, Norvēģijā, Lihtenšteinā, Šveicē, Monako, Vatikānā, Serbijā, Maķedonijā, Gruzijā, San Marīno, Farēru salās, Menas salā, Izraēlā, Turcijā un atsevišķos Krievijas apgabalos.

Vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 priekšrocības:

  • darbojas visās Eiropas Savienības valstīs;
  • sazvanāms 24 stundas diennaktī;
  • zvans ir bez maksas;
  • var piezvanīt no jebkura tālruņa aparāta;
  • to ir viegli atcerēties.

Pētījumi

Ik gadu Eiropas Komisija veic pētījumu par tālruņa numura 112 darbību Eiropas valstīs, aptaujājot no katras dalībvalsts vairāk par 1000 respondentiem.

Veiktās aptaujas rāda, ka sabiedrības informētība par tālruņa numuru 112 Eiropas Savienības valstīs pieaug un iedzīvotāji zina, ka 112 numurs darbojas ne tikai savā valstī, bet arī visā Eiropas Savienībā.

Noderīgas interneta adreses:

  1. The Commission's 112 website
  2. European Emergency Number Association (EENA)
  3. Lietuvas 112 zvanu centrs 
  4. Igaunijas 112 zvanu centrs

Uzzini!